23 март 2022

Пим ван Ломел за живота след смъртта

„Разказ на жена, преминала през преживяване близко до смъртта, по време на раждане.
 
„Внезапно осъзнавам, че гледам надолу към жена, която лежи на легло с вдигнати на подпорки крака. Виждам как лекарите и медицинските сестри изпадат в паника, виждам много кръв по леглото и на пода, виждам ръце, които притискат силно корема на жената, и после виждам как жената ражда дете. Веднага отнасят детето в друго помещение. Знам, че е мъртво. Медицинските сестри изглеждат съкрушени. Всички чакат. Главата ми се удря силно, когато дръпват възглавницата. Отново ставам свидетел на голямо раздвижване. 
 
Бързо като стрела прелитам през тъмен тунел. Поглъща ме завладяващо чувство за спокойствие и блаженство. Чувам прекрасна музика. Виждам красиви цветове и прекрасни пъстри цветя на една голяма поляна. В далечния край има красива, бистра и топла светлина. Там трябва да отида. Виждам фигура със светла дреха. Фигурата чака мен и протяга ръка. Усещам, че ме очакват с топлота и с обич. Хванати за ръце, се отправяме към красивата и топла светлина. После жената пуска ръката ми и се обръща. Усещам, че ме дърпат назад. Виждам как една медицинска сестра силно ме удря по лицето и ме вика.
 
След като се върнах от онзи красив свят, от онова прелестно преживяване, тук, на този свят, ме приеха студено и най-вече – без любов. Сестрата, с която понечих да споделя красивото си преживяване, просто го пренебрегна и ми съобщи, че след малко ще ми дадат още лекарства, за да заспя дълбоко, а после всичко ще приключи. Да приключи ли? изобщо не исках това. Не исках да приключва. Исках да се върна. Гинекологът ме успокои, че съм млада, че мога да имам още много деца и е трябва да продължа напред и да насоча вниманието си към бъдещето. Достатъчно трудно ми беше да намеря думи за преживяното – нима то можеше да се изрази с думи? Но какво друго ми оставаше? Къде можех да отнеса историята си?“
 
Пим ван Ломел, Получаване на достъп до полето: преживявания, близки до смъртта, при хора, прекарали сърдечен арест (статия). – В: Ервин Ласло, Преживявания на акаша. Изд. „Ера“, С., 2010, с. 232
 
Пим ван Ломел (1943) e холандски кардиолог, един от най-известните изследователите на преживяванията на прага на смъртта