17 декември 2021

Духовният свят след смъртта (Джейн Шерууд)

Описание на духовния свят след смъртта от починалия Е. К., съобщени от него на медиума Джейн Шерууд. В друга своя книга тя предава съобщения и от Лорънс Арабски.
 
„Осъзнах, че съм буден и в етапа на прехода… Мислех си, че съм все още болен и слаб, но се надигнах от постелята си необичайно освежен и щастлив, и започнах да обикалям в нищо-нещото на този чудат свят, и не можех да го разбера. Всепоглъщащата тишина вероятно ме е запратила в безсъзнание за доста дълго, защото следващия път, когато се събудих, тялото ми се чувстваше доста по-различно – вече не беше крехко и слабо, както предполагах, а енергично и готово за всякакво предизвикателство, сякаш внезапно се бях озовал обратно в младостта.“
След това Е. К. се озовал на склона на някакъв хълм. Ето как описва гледката:
„Това не беше земна красота.
Светлината беше върху нещата и вътре в тях, сякаш всичко наоколо настояваше да докаже колко е живо. Тревата, дърветата и цветята бяха така осветени вътрешно от собствената си красота, че душата ми вдиша с наслада чудото на съвършенството…
Нямам думи да опиша отвъдното така, както го видях от този склон. Светлината не идваше от нито една конкретна посока – беше просто сияен, всепоглъщащ факт, заливащ всичко с меките си лъчи, а острите ръбове и тъмните сенки, които определят предметите на земята, тук липсваха. Всяко нещо блестеше или сияеше със своя собствена светлина, и едновременно с това беше осветявано от околното великолепие.
Когато вдигнах очи, небето се оказа като перла, проблясваща в млечните си цветове. В пространството се усещаше някаква неизбродима дълбина, а когато бляскавите цветове разтвориха прозрачността си, разкриха бездънна пропаст.“
 
Jane Sherwood. The Country Beyond (1945).
 
Ервин Ласло, Антъни Пийк. Безсмъртното съзнание. Изд. „Ера“, С., 2018, с. 170–171